דובר עיריית בני ברק: נפסיק את עבודות הרכבת הקלה

לוקח לי כשעתיים להגיע לעבודה כאשר מתוך זמן הנסיעה לפחות חציה מתבזבז על הפקקים בתוך בני ברק, למה אי אפשר לעשות עוד קו שיתחיל במכון מור ויסיים בגן וורשא
מנדי אושר 3 Comment on דובר עיריית בני ברק: נפסיק את עבודות הרכבת הקלה

מה יהיה עם הסיוט שבנסיעה לבני ברק • מי אשם במצב • מה עיריית בני ברק עושה בנידון • מדוע חברות התחבורה הציבורית אינם מתאימות את עצמם למציאות • מה הצפי לסיום העבודות

עומס תנועה | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
לוקח לי כשעתיים להגיע לעבודה כאשר מתוך זמן הנסיעה לפחות חציה מתבזבז על הפקקים בתוך בני ברק, למה אי אפשר לעשות עוד קו שיתחיל במכון מור ויסיים בגן וורשא
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות מצב פקקי התנועה בבני ברק שהולכת ומחמירה מיום ליום בעקבות בניית מסלול הרכבת הקלה מודיעים מדוברות עיריית בני ברק: אם הקשיים הגדולים בתנועת כלי-הרכב בצומת הרחובות אהרונוביץ (השומר) ז'בוטינסקי בבני-ברק והסביבה ימשכו, כתוצאה משינויי התנועה שנקבעו ולא יווצר שיפור משמעותי במצב, בשל עבודות חברת נת"ע- הרכבת הקלה, לא יהיה מנוס לראש העיר חנוך זייברט, מלפנות לגורמים הבכירים ביותר במשרד התחבורה להפסיק זמנית את השינויים עד למציאת פיתרון שבאזור זה. בד בבד, פתח אגף התשתיות של העירייה נתיב נוסף ברחוב רבי לוי יצחק הסמוך, בכיוון רח' ז'בוטינסקי, שהביא לשיפור מסוים, נפתח גם נתיב נוסף מרח' סוקולוב לרח' ז'בוטינסקי מול רחוב אבו-חצירא שלא היה קיים בעבר ומתוכננת פתיחת מסלול יציאה נוסף משיכון ה' הסמוך, ובכך להקל במצב.

לדברי אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה  "מאז תחילת עבודות הקמת הרכבת הקלה לאורך רח' ז'בוטינסקי בבני-ברק ובערים שכנות, היה ברור לאגף התשתיות והפיתוח של העירייה, בהנהלת הרב חנוך זיידמן, כי עבודות הקמת הרכבת, שאושרה ע"י הממשלה ועתידות להימשך עוד שנים אחדות תגרומנה לקשיי תנועה לאורך המסלולים השונים, ויש צורך, כל העת, בפיתרונות תחבורתיים זמניים, אך יחד עם זאת שינויים שיביאו לשיבוש קשה של המצב התנועתי יכולים להימשך ימים אחדים, אך לא לאורך זמן".

ידוע גם שבתימ"ש נותנים עדיפות לתכניות "הרכבת הקלה", וכאשר סוחרים נאלצו, לאורך מתחם העבודות בתל-אביב, לסגור את עסקיהם ולהיאבק קשות מבחינה כלכלית נתן ביהמ"ש את העדיפות להמשך ביצוע העבודות והבהיר, כי מדובר בפרוייקט ממשלתי גדול ביותר, שאושר ע"י הממשלה, וגם אם נפגעים ממנו עשרות או מאות סוחרים לאורך נתיב העבודות, יש לקחת בחשבון שהרכבת הקלה מיועדת לשירותם ולרווחתם של מאות אלפי נוסעים במשך כל ימות השנה.

לדברי אברהם טננבאום "עמדת עיריית בני-ברק, היא שגם אם מובן שעבודות בהיקפים כה גדולים מקשים על תנועת כלי-רכב, הרי שאין העירייה יכולה לעבור לסדר-היום אם העבודות פוגעות בצורה כה קשה, כפי שהן באות לידי ביטוי בצומת הרחובות, ומשום כך, גם אם אין בידה אפשרות חוקית לשנות את מדיניות העבודות והנתיבים של חב' נת"ע, יאלץ, הרב חנוך זייברט, ראש העיר לפנות לצמרת משרד התחבורה בבקשה להפסיק, זמנית, את העבודות עד למציאת פיתרוונת שיאפשרו את חידוש העבודות מחד גיסא והקלה בעומסי התנועה בסביבה מאידך גיסא

מפניות המגיעות למערכת עולה כי דרך שאמורה לקחת כארבעים וחמש דקות יכולה לארוך כשעתיים כשבתקופה האחרונה מדובר על כל שעות היום ולא רק על שעות העומס. תלונות נוספות מדברות על חברות התחבורה ציבורית שאינן מתנהלות בהתאם למציאות הקיימת בשטח, כך לדוגמה עולה מפניתו של מוטי א. שכתב לנו כך: "אני מתגורר במודיעין עילית, אני עובד באזור מכון מור ואיתי יורדים כל בוקר מהאוטובוסים של חברת קווים עוד עשרות חרדים וחרדיות שעובדים במשרדים שקיימים באזור, לוקח לי כשעתיים להגיע לעבודה כאשר מתוך זמן הנסיעה לפחות חציה מתבזבז על הפקקים בתוך בני ברק, למה אי אפשר לעשות עוד קו שיתחיל במכון מור ויסיים בגן וורשא, סוג של 304 לבני ברק".

הנתון המעודד הוא כי ע"פ המפורסם "הקו האדום" של הרכבת הקלה בתל אביב, אמור  להיפתח לתנועה ב־2021 – כחמש/שש שנים מהיום. הקו התחתי שהוא גם הקו המרכזי יהיה באורכו יהיה 24 ק"מ ובו 10 תחנות תת־קרקעיות (בתל אביב, בר"ג ובבני ברק) ו־24 עיליות. הקו יחל בפתח תקווה, ימשיך בציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן ומשם לתל אביב עד בת ים דרך יפו.
אבל ניסיון העבר דווקא לא מבשר טובות. פרויקט הרכבת הקלה בירושלים הושלם בתוך תקופה כפולה באורכה מזו שתוכננה (כ־12 שנים). ושם אפילו אין מנהרות. אז בנתיים תתחילו להתרגל ללכת קצת ברגל.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    זה ממש מטורף סגרו את היציאה הגדולה הזאת מב"ב בין כך יש שם פקקים כל יום בלי זה מה שעשו עכשיו זה פשוט לא לאצת מב"ב ממש מטורף …. צריך דחוף להפסיק את העבודות … בכל מחיר אם לא מי יודע מה יקרה שם עוד….

    1. תשמע שמואל גם בירושלים קרה ככה אבל בסוף הסתדר בהתחלה זה קשה נכון אבל אחר כך מתרגלים למצב אין מה לעשות אני בעד הרכבת הקלה יותר קל מאשר זיהום אוויר של עכשיו

  2. 2

    בהצלחה מכל הירושלמים שעברו את זה ועוד היד נטוי-ה